Hair beauty routine




Omg I have been a very bad blogger lately. No new posts! Shame on me. I have been too busy with my other blog the glamdevils that I own with my two sisters Holly & Lola. I thought it was time for something new. My two favorite hair products. There are so many hair products on the market that the selection is endless. I have tried a lots of things and I have come to the conclusion:
You don’t have to spend much money on it!
Sometimes (always) the simple things are the best. I’m a huge fan of organic products and I have decided to completely stay away from silicone products. Why? They suck! In the beginning everything is fine but the longer you use them the more damaged your hair will get. Silicone has no nourishing power. It lays on top of your hair and keeps the moisture from absorbing into your hair. You’ll end up with dry, bristle hair. Instead of using cheap mineral oils try natural ingredients. My favorite hair oil is the coconut oil from Logona.  It has that typical coconut smell that I love so much and it’s an organic oil too. Massage it into your hair-ends and leave it in your hair overnight.
Another favorite hair product that I recently discovered is the Alverde 2-Phasen Sprühkur. Just spray it into your washed and towel-dried hair. It makes your hair easy to comb and shiny.


Ach du meine Güte. Ich habe ja nicht gerade viel gepostet in letzter Zeit. Ich war einfach zu beschäftigt mit meinem anderen Blog glamdevils, den ich zusammen mit meinen beiden Schwester Holly & Lola betreibe. So war es an der Zeit mal wieder was neues zu posten. Am besten was worüber ich noch nie berichtet habe. Meine zwei Lieblings-Haarprodukte. Die Auswahl ist ja riesig und da ist es nicht immer leicht, dass richtige zu finden. Ich habe schon viel probiert und bin zu dem Entschluss gekommen:
Man muss nicht viel Geld dafür ausgeben!
Die einfachsten Sachen sind manchmal (immer) die besten. Ich bin ja ein großer Fan von Naturkosmetik und habe vor einiger Zeit beschlossen auf Silikonprodukte zu verzichten. Wieso?! Silikone haben keinerlei Pflegeeigenschaften. Sie schaden dem Haar auf die Dauer! Am Anfang ist alles noch bestens und je länger man sie benutzt, umso schlimmer wird es. Sie legen sich wie ein wasserdichter Film über das Haar und die Kopfhaut und verhindern somit das Feuchtigkeit in das Haar eindringen kann. Mit der Zeit wird das Haar dann spröde und trocken! Dann hilft nur noch abschneiden. Es dauert mehrere Wochen bis sich das Silikon vollständig aus den Haaren abgebaut hat. Deshalb ist es am Anfang auch schwierig die Haare zu pflegen, weil ja keine Pflege durch die Silikonschicht kommt. Also anstatt billiges Mineralöl (daraus wird Silikon gemacht), sollte man lieber auf natürliche Inhaltstoffe achten. Mein liebstes Haaröl ist das Kokosöl von Logona. Es hat diesen typischen Kokosnuss Duft, den ich so liebe. Einfach etwas Kokosöl abends in die Haarspitzen massieren und über Nacht einwirken lassen. Fertig! Es pflegt die Haarspitzen besser als alles andere was ich kenne.
Als ich auf der Suche war nach etwas das die Haare nach dem waschen leicht kammbar macht (Silikonfrei natürlich) bin ich auf die 2-Phasen Sprühkur von Alverde gestoßen. Wird einfach nach dem waschen ins handtuchtrockene Haar gesprüht. Danach kann man die Haare wunderbar kämmen und ich finde es pflegt sie dabei auch noch. Der Duft ist auch herrlich und es verleiht den Haaren einen wunderschönen Glanz. Ich finde meine Haare haben sich großartig erholt, seitdem ich keine Silikonprodukte mehr benutzt.

41 comments:

  1. Die Sprühkur habe ich auch, ich benutze sie allerdings über Nacht :)

    Liebst
    Sabrina

    ReplyDelete
  2. I love the wild flower you picked!!! I used to get those all the time in Texas!
    Melanie @ meandmr.com

    ReplyDelete
  3. I've been trying to stay away from silicone hair products too and didn't realize until recently how hard that is to do! I'll have to check out these products!

    lovejoanna.com

    ReplyDelete
  4. Hello!
    You have cute blog! :)
    I follow you.. follow back?
    xnataliie.blogspot.com/


    Xoxo .

    ReplyDelete
  5. Hi Mira! I'm so glad to see a new blogposts here, and dont worry we all understand how busy you are. :) Those hair products look amazing and feels like they smell divine too! I agree with you, since I switched to natural products, my hair and skin are so much better now.. and they're so healthy for the environment too :) Thanks for sharing Mira <3

    Take care always, love Christine ~ xx
    BLOG | BLOGLOVIN' | TWITTER | FACEBOOK

    ReplyDelete
  6. Nice products!! I wanna try them!!

    Thanks for visiting my blog!!!

    |Marianna Papagiannopoulou BLOG|

    ReplyDelete
  7. Hey Mira :)

    Toller Blogpost!
    Die Sprühkur werde ich sicher bald ausprobieren. :)

    xx Patricia

    ReplyDelete
  8. Lovely product, always happy to see your new blog post.

    ReplyDelete
  9. Hello,

    Very nice ! :D

    Sarah, http://sarahmodeee.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  10. seems to be a perfect product! Let's follow each other on G+ and GFC? Or also in other social media if you want?

    http://letrendycharm.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  11. Amazing!
    Wish you a great start of week!
    hugs
    New post on my blog: http://www.milanotime.net/fashion/electric-blue-lover/

    ReplyDelete
  12. so cute thing!
    lovely colors on your blog!
    good job sweetie :)
    let me know if you wanna followeach other... I always follow back inmediately :)
    have aninspiring day
    keep in touch
    xoxo :*

    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  13. looks good!

    http://www.zebratrash.com/

    ReplyDelete
  14. what a lovely item Review
    follow for follow?

    hope you too visit my Blog <3
    http://miss-amelyrose.blogspot.de/

    ReplyDelete
  15. I love your choices of products!

    ReplyDelete
  16. i'd like to try it ! :D

    saralookbook.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. I use some German shampoo brands on my hair these days and they are fab, no silicones either... Are your products only available in Germany?
    www.minsbeautyequipment.com

    ReplyDelete
  18. Liebe Mira, die Kur kenne ich gar nicht, die muss ich unbedingt testen, meinen Haaren kann sie nur guttun :) Danke für Deinen Tipp, aber vor allem wollte ich Dir von ganzem Herzen alles Liebe und Gute zu Deinem heutigen Geburtstag wünschen. Bleib wie Du bist, ich möchte unbedingt nochmal wiederholen: es ist wunderbar Dich zumindest virtuell zu kennen <3 Deine Rena

    www.dressedwithsoul.com

    ReplyDelete
  19. Thanks for sharing.

    Eye See Euphoria | http://eyeseeeuphoria.com/post/eye-adore-tse-inspiration-from-nyfw

    ReplyDelete
  20. nice post!
    http://befashion31.blogspot.it/

    ReplyDelete
  21. Nice post. thanks for sharing girl :) Have a great week. 
    Richa Shekhar
    www.yulookgorgeous.com

    ReplyDelete
  22. Un post muy original,

    Un besito
    www.lapetiteyoli.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Die Sprühkur finde ich auch klasse, tolles Produkt. ^^

    ReplyDelete
  24. Thanks for the review. Hair routine is an important part of keeping yourself healthy and beautiful.

    ReplyDelete
  25. Wünsche dir ein schönes Wochenende... ^^

    ReplyDelete
  26. ich kannte das Produkt vorher nicht
    deswegen freue ich mich umso mehr über deinen beitrag
    sehr schön <3

    Hoffe du schaust auch mal bei mir vorbei <3
    http://miss-amelyrose.blogspot.de/

    ReplyDelete
  27. Amazing one dear!
    Wish you a happy Saturday!
    hugs
    New post on my blog: http://www.milanotime.net/

    ReplyDelete
  28. Great products! I think that bio/raw shampoo and conditioner are the best for our hair...I've been trying the no poo method recently(if you want know more about it feel free to check out my blogpost)...and I found my hair so better!

    xo
    Follemente Fashion Blog

    ReplyDelete
  29. may have to try this !!

    thanks for sharing

    would love to know your thoughts on my new post Jadiee'sLittleBlog

    MyBlogloving

    MyFacebook

    Have a nice day

    Jade

    ReplyDelete
  30. Happy new week, Mira!!!! :)
    www.minsbeautyequipment.com

    ReplyDelete
  31. Wünsche dir eine wundervolle neue Woche. ^^

    ReplyDelete
  32. very nice products as I see from the review! thanks

    Lyosha
    Inside and Outside Blog

    ReplyDelete
  33. hi my lovely darling Mira. I agreed with you all that. The cheapy oil from coconut and olive is work best for me and I just bought the olive one:). I love coconut in any type of food but not for beauty to me:) I know I'm strange in this way all girl pal I knew love the beauty from coconut! I went to shop for hair treatment the day before and I spent almost half an hour to read all those stuffs on shelt and then I ended up to the best cheapy choice like olive hair treatment! I tried so many brand but the megical one is only $3.00 dollars Ive bought. I was always always wondering how you can sneak your busy time to work on two blogs haha well sounds like you doing great here. And it's proved. See you on your other blog sweetheart. Love you! Hugs and kisses.

    Tanya
    http://attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  34. i'd like to try it !

    saralookbook.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. I am really touchy with hair product because I have one of those really tough hair that making it tougher is never an option and I usually stick to organic products. I personally don't think they have improved my hair but they have stopped it from getting worse like other products do.

    http://thinkworkandgo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
Powered by Blogger.